Wanneer je intensief sport kan massage helpen het herstelproces te versnellen en ondersteunen.

Deze massage is meer op de spieren gericht dan andere massagevormen. Het is een stevige massage wat de doorbloeding en de conditie van de spieren verbetert. Deze massage kan ingezet worden voor of na een sportprestatie. Daarnaast helpt het ook goed bij nek en/of schouderklachten, bijvoorbeeld na een drukke werkdag.

Stijve spieren worden losgeschud en binnen jouw grenzen wordt er stevig gemasseerd. Je mag tijdens de massage best merken dat de spieren gevoelig zijn, maar het is belangrijk dat je niet over je eigen pijngrens heen gaat.

Sportmassage: 

- verbetert de doorbloeding en conditie van de spieren
- afvalstoffen worden sneller afgevoerd
- blessures zullen sneller herstellen

Werkwijze:

Ik bied een sportmassage aan in combinatie met een ontspanningsmassage. We starten met plaatselijke ‘klachtgerichte’ sportmassage van ongeveer 30 minuten. De andere 30 minuten is gericht op ontspanning bij dezelfde spiergroep of andere spiergroepen. Je wordt gemasseerd om volledige rust in het lichaam te ervaren. De ontspanningsmassage zorgt ervoor dat je lichaam het effect van de stevige massage een plek kan geven en hierdoor beter kan herstellen. De totale massage wordt activerend of rustig afgerond afhankelijk welke werkzaamheden jij na de tijd hebt gepland.